Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

Serwis i naprawa klimatyzacji samochodowej

Klimatyzacja w samochodzie jest bardzo wrażliwym system. Jeśli chcemy zapewnić jego bezawaryjne i długi działanie, należy systematycznie wykonywać przeglądy i usuwać wszystkie wykryte usterki i niesprawności.

Przegląd klimatyzacji powinno się dokonywać raz w roku. Układ taki posiada wewnątrz olej, który smaruje kompresor. Należy dbać o jego właściwy poziom i stan. Z uwagi na higroskopijną właściwość oleju klimatyzacji, układ taki poprzez gumowe elementy pochłania wilgoć w z otoczenia i miesza się z olejem oraz osadza w osuszaczu. Z tego też względu należy układ systematycznie osuszać. Podczas dokonywania przeglądu klimatyzacji stacja dokonuje próżni - podciśnienia w układzie w wyniku czego zostaje odparowana wilgoć i usunięta z układu.

Na czym polega serwis klimatyzacji ?

W trakcie naprawy i serwisu klimatyzacji wykonuje się kontrolę temperatury wewnątrz pojazdu, kontrolę temperatury czynnika chłodzącego na wejściu do parownika, kontrolę ciśnienia w instalacji, wymianę filtra kabinowego, wymianę czynnika chłodzącego oraz oleju smarującego układ. Kolejnym bardzo ważnym elementem serwisu jest sprawdzenie ciśnień w układzie. Układ powinien być odpowiednio schładzany poprzez prawidłowo działające wentylatory na wszystkich biegach obrotowych prędkości oraz drożny skraplacz klimatyzacji (drożne radiatory), co doprowadza do obniżenia ciśnienia w układzie.

Po przeprowadzeniu diagnostyki elektronicznej systemu klimatyzacji i w razie wykrycia wadliwego działania poszczególnych jego elementów takich jak kompresor, osuszacz, skraplacz, czujniki, przewody ciśnieniowe czy zaworki, wymienia się takie elementy na nowe, bądź regeneruje jeśli jest taka możliwość techniczna.

Jak często powinno się odgrzybiać układ klimatyzacji?

Odgrzybianie powinno się przeprowadzać minimum raz w roku, zalecany okres to dwa razy w roku. Systematyczne odgrzybianie znacząco hamuje rozwój zarodników grzybów i pleśni głównie na parowniku klimatyzacji jak i kanałach wentylacyjnych. Pleśń i grzyb nie dość, że posiadają specyficznie nieprzyjemny zapach, to może również zaostrzać objawy u alergików. Podczas odgrzybiania niezbędną czynnością jest wymiana filtra kabinowego. Właśnie jego zadaniem jest wychwycenie zanieczyszczeń które mogły by trafić na parownik i pleśnieć.

Jakimi metodami dokonujemy odgrzybiania?

Odgrzybianie dokonujemy głównie dwoma metodami:

  1. Odgrzybianie ozonem, metoda ta polega na umieszczeniu generatora ozonu wewnątrz pojazdu. Powstający gaz wewnątrz pojazdu ma za zadanie zniszczyć zarodniki pleśni i grzybów. Jest to metoda nie inwazyjna, nie trzeba niczego rozbierać, czyścić.
  2. Odgrzybianie przy użyciu preparatu chemicznego. Metoda ta jest inwazyjna. W tym przypadku należy rozebrać kilka elementów wnętrza pojazdu aby dostać się parownika klimatyzacji i spryskać go bezpośrednio chemią.

Serwis klimatyzacji

W zakres wykonywanej usługi wchodzi wymiana czynnika roboczego. W ciągu roku z układu ma prawo utlenić się około 10% czynnika roboczego klimatyzacji, co jest zupełnie naturalne. Bardzo ważne jest więc określenie, czy poziom czynnika roboczego nie zmniejsza się zbyt nadmiernie. Wykryć to można jedynie poprzez systematyczne wykonywanie serwisów.

Zbyt mało czynnika chłodzącego. Jeśli dojdzie do sytuacji, w której poziom czynnika chłodzącego jest zbyt niski, klimatyzacja może działać ze zmniejszoną wydajnością lub w ogóle nie pracować efektywnie. Tego typu usterkę należy jak najszybciej wyeliminować, aby nie doprowadzić do jeszcze większej, a tym samym kosztowniejszej awarii. Olej w układzie jest rozprowadzany poprzez czynnik chłodzący, zbyt mało czynnika w układzie prowadzi do mniejszego smarowania kompresora i w późniejszym czasie do jego zatarcia. Podczas naszych prac serwisowych przywiązujemy szczególną uwagę do kontroli tego elementu oraz usunięcia ewentualnych problemów z tym związanych.

Cennik

  • Serwis klimatyzacji (do 800g) R134a * 280zł
  • Serwis klimatyzacji (do 800g) R1234YF (nowy czynnik) * 550zł
  • Serwis klimatyzacji samochodu hybrydowego lub elektrycznego (do 800g) R1234YF (olej POE) 650zł
  • Ozonowanie 15 min 50zł
  • Ozonowanie 30 min 100zł
  • Odgrzybianie preparatem chemicznym WURTH 150ml (rozebranie i aplikacja preparatu) 180zł
  • Płukanie układu klimatyzacji po zatarciu kompresora 700zł
  • Wymiana filtra kabinowego od 40zł
  • Szukanie nieszczelności od 250zł
  • Wymiana chłodnicy od 350zł

     * serwis klimatyzacji obejmuje: odzysk czynnika z układu, wykonanie próżni, test szczelności na próżnie, dodanie oleju smarującego do układu, dodanie barwnika UV, napełnienie układu czynnikiem chłodzącym

Podane ceny, są cenami brutto.


Witryna stworzona na platformie