Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

Geometria 3D

Geometria 3D, zbieżność.

Prawidłowe ustawienie geometrii wpływa na poprawną trakcję pojazdu po jezdni. Źle ustawiona geometria może powodować zdzieranie się opon, ściąganie pojazdu a nawet powodować zapalanie się kontrolek ABS-u, kontroli trakcji czy czujnika kąta skrętu. Posiada bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo poruszania się po drodze.

Czym różni się geometria kół od zbieżności?

Geometria zawieszenia zawiera w sobie kilka pomiarów zawieszenia to jest: kąt pochylenia koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność.

Zbieżność jak widać jest elementem geometrii. Nie są to te same parametry a tym samym usługi. Ustawienie zbieżności odbywa się na przedniej osi. Zbieżność ma na celu ustawienie kół równolegle względem siebie. Geometria z kolei tyczy się tylnej oraz przedniej osi. W pierwszej kolejności ustawione zostają parametry tylnej osi, następnie na podstawie tylnej osi zostaje ustawiana przednia oś.

Kiedy i jak często należy wykonywać geometrie kół lub zbieżność?

Kontrolę parametrów geometrii zaleca się wykonywać raz w roku. Jest kilka przypadków po których zaleca się sprawdzenie lub ewentualną korektę ustawienia zawieszenia:

  • Po zamontowaniu nowych opon
  • Po naprawie zawieszenia, np wymianie wahaczy
  • Po naprawie układu kierowniczego, np. wymianie końcówki drążka
  • Po kolizji lub wypadku
  • Po wjechaniu w większą dziurę
  • Gdy samochód ściąga w jedną stronę
  • Przy nierównomiernym zużyciu opon

Cennik

  • Ustawienie zbieżności przód - samochód osobowy 140zł
  • Ustawienie zbieżności przód - samochód dostawczy, bus 170zł
  • Ustawienie geometrii -  samochód osobowy 350zł
  • Rozruszanie końcówki drążka, śruby 50zł od punktu

Podane ceny są cenami brutto.

Witryna stworzona na platformie