Geometria 3D
Geometria 3D, zbieżność.
Prawidłowe ustawienie geometrii wpływa na poprawną trakcję pojazdu po jezdni. Źle ustawiona geometria może powodować zdzieranie się opon, ściąganie pojazdu a nawet powodować zapalanie się kontrolek ABS-u, kontroli trakcji czy czujnika kąta skrętu. Posiada bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo poruszania się po drodze.
Czym różni się geometria kół od zbieżności?
Geometria zawieszenia zawiera w sobie kilka pomiarów zawieszenia to jest: kąt pochylenia koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność.
Zbieżność jak widać jest elementem geometrii. Nie są to te same parametry a tym samym usługi. Ustawienie zbieżności odbywa się na przedniej osi. Zbieżność ma na celu ustawienie kół równolegle względem siebie. Geometria z kolei tyczy się tylnej oraz przedniej osi. W pierwszej kolejności ustawione zostają parametry tylnej osi, następnie na podstawie tylnej osi zostaje ustawiana przednia oś.
Kiedy i jak często należy wykonywać geometrie kół lub zbieżność?
Kontrolę parametrów geometrii zaleca się wykonywać raz w roku. Jest kilka przypadków po których zaleca się sprawdzenie lub ewentualną korektę ustawienia zawieszenia:
- Po zamontowaniu nowych opon
- Po naprawie zawieszenia, np wymianie wahaczy
- Po naprawie układu kierowniczego, np. wymianie końcówki drążka
- Po kolizji lub wypadku
- Po wjechaniu w większą dziurę
- Gdy samochód ściąga w jedną stronę
- Przy nierównomiernym zużyciu opon
Cennik
- Ustawienie zbieżności przód - samochód osobowy 140zł
- Ustawienie zbieżności przód - samochód dostawczy, bus 170zł
- Ustawienie geometrii - samochód osobowy 350zł
- Rozruszanie końcówki drążka, śruby 50zł od punktu
Podane ceny są cenami brutto.